Kurecka Maria (1920-1989)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(25)
Forma i typ
Audiobooki
(23)
Książki
(2)
Proza
(1)
Dostępność
nieokreślona
(22)
dostępne
(3)
Placówka
Oddział dla dzieci
(3)
Czytelnia dla dorosłych
(22)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Jasieński Ksawery (1931- )
(1036)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(664)
Kurecka Maria (1920-1989)
(-)
Kochanowski Jan
(558)
Siemianowski Roch (1950- )
(490)
Teleszyński Leszek (1947- )
(464)
Konopnicka Maria
(438)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(416)
Sienkiewicz Henryk
(416)
Krzyżanowski Julian
(394)
Nadrowski Ryszard (1937- )
(339)
Mickiewicz Adam
(322)
Otwinowska Barbara
(309)
Steel Danielle (1947- )
(309)
Fabianowska Małgorzata
(276)
Prus Bolesław
(265)
Kraszewski Józef Ignacy
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Słowacki Juliusz
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(237)
Leśmian Bolesław
(234)
Orzeszkowa Eliza
(231)
Krasicki Ignacy
(229)
Zarawska Patrycja
(221)
Kiss Jacek (1977- )
(211)
Goliński Zbigniew
(201)
Utta Mirosław (1940- )
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Christie Agatha (1890-1976)
(189)
Żeromski Stefan
(186)
Disney Walt
(182)
Kutyłowska Blanka (1928-2013)
(181)
Nadrowski Ryszard
(177)
Prałat Marek
(177)
Stalka Marian
(174)
Szulc Andrzej
(172)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(168)
Drygalski Henryk (1921-2007)
(167)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(164)
Mazan Maciejka
(162)
Jachowicz Stanisław
(159)
Brzechwa Jan
(158)
Pijanowski Henryk
(157)
Iwaszkiewicz Jarosław
(156)
Chotomska Wanda
(142)
Dąbrowska Maria
(142)
Lech Justyna
(138)
Andersen Hans Christian
(136)
Shakespeare William
(133)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(133)
Szulc Marian
(132)
Rolando Bianka
(131)
Tuwim Julian
(126)
Machalica Henryk (1930-2003)
(125)
Rozwadowski Stanisław
(125)
Norwid Cyprian Kamil
(123)
Voit Mieczysław (1928-1991)
(122)
Michnik Adam (1946- )
(121)
Siewior-Kuś Alina
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Montgomery Lucy Maud
(119)
Reymont Władysław Stanisław
(119)
Szancer Jan Marcin
(118)
Sąciński Zbigniew
(115)
Follett Ken (1949- )
(114)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(111)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(110)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(109)
Kroszczyński Stanisław
(109)
Lem Stanisław
(109)
Twardowski Jan
(108)
Grisham John (1955- )
(107)
Skalska Katarzyna
(107)
Polkowski Andrzej
(106)
Webb Holly
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Chmielewska Joanna
(104)
Cieślik Donata
(104)
Olędzki Piotr
(104)
Nakoniecznik Arkadiusz
(103)
Spirydowicz Ewa
(103)
Makuszyński Kornel
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
MacLean Alistair (1922-1987)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Roberts Nora
(101)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(101)
Domańska Joanna (1970- )
(100)
Kołbasiuk Krzysztof (1952-2006)
(100)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(99)
Conrad Joseph
(99)
Jędryka Joanna
(98)
Roberts Nora (1950- )
(98)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Ochab Janusz
(97)
Kuś Piotr
(96)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(21)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(22)
Temat
Faust (postać fikcyjna)
(21)
Kompozytorzy
(21)
Pakt z diabłem
(21)
Dojrzewanie
(1)
Dzieciństwo
(1)
Mężczyzna
(1)
Opowiadanie dziecięce austriackie
(1)
Przyjaźń
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(21)
Gatunek
Powieść
(22)
Literatura dziecięca austriacka
(1)
Powieść dziecięca austriacka
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
25 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Nagranie w formacie mp3.
Hermann Hesse opublikował Demiana tuż po pierwszej wojnie światowej pod pseudonimem Emil Sinclair, co nie przeszkodziło znakomitemu przyjęciu powieści i jej ciągle rosnącej popularności. Za oddanie ducha czasu chwalił ją Tomasz Mann, a C.G. Jung podziwiał za mistrzowskie wszczepienie do treści ducha psychoanalizy. Przedmiotem fabuły jest świat wewnętrzny i rozwój duchowy bohatera. Musi się on uporać z własnym dziedzictwem, a zarazem odnaleźć w trudnym momencie historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Babcia na jabłoni / Mira Lobe ; [przekł. Maria Kurecka]. - Warszawa : Wydawnictwo Dwie Siostry, cop. 2013. - 1 płyta CD (1 godz 42 min) : digital, stereo ; 12 cm.
(Bestseller Literatury Dziecięcej)
Czas trwania: 1 godz. 42 min.
Tyt. oryg.: Die Omama im Apfelbaum, 1967.
Nagranie w formacie mp3.
Babcia to najlepszy sposób na smutki i kłopoty. A że mieszka na drzewie, poluje na tygrysy i ujeżdża dzikie konie...? Cóż, jest może trochę zwariowana, ale za to bardzo mądra i dowcipna. Pełna wdzięku opowieść o chłopcu i bardzo nietypowej babci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Babcia na jabłoni / Mira Lobe ; il. Mirosław Pokora ; przeł. Maria Kurecka. - Wyd. 2, popr. - Warszawa : Dwie Siostry, 2009. - 161, [2] s. : il. ; 20 cm.
(Mistrzowie Ilustracji / Dwie Siostry)
Tyt. oryg.: Omama im Apfelbaum.
Powieść "Babcia na jabłoni" znakomitej austriackiej autorki Miry Lobe, której talent pisarski porównywany jest z twórczością Astrid Lindgren. Książka ta opowiada o chłopcu, który bardzo chciał mieć babcię więc ją wymyślił. Bo babcia to najlepszy sposób na wszelkie smutki i kłopoty. Babcia ta mieszka na drzewie, poluje na tygrysy, ujeżdża dzikie konie. Jest troszkę zwariowana, ale za to bardzo mądra i dowcipna. Chłopiec spędza z nią cały wolny czas, dopóki do sąsiedniego domu nie wprowadza się samotna staruszka (empik.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Brak okładki
Audiobook
Kaseta
W koszyku
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidmoych 3603
Nagr. na podst. wyd. : Wrocław : Wyd. Dolnośląskie, 1994.
Powieści Manna wyczekiwano z niecierpliwością, czego najlepszym dowodem był wysyp recenzji i komentarzy po jej wydaniu w 1947 roku. Spodziewano się, że książka udzieli odpowiedzi na pytanie, dlaczego naród „poetów i myślicieli” stał się na dwanaście lat ojczyzną „sędziów i katów” (słowa Karla Krausa). Nie powinno zatem dziwić, że interpretacja Doktora Faustusa jako powieści-paraboli zdominowała jej recepcję, a stawianie znaku równości między kuszeniem Adriana Leverkühna a uwiedzeniem narodu niemieckiego przez nazizm stało się czytelniczym nawykiem. Huber Orłowski we Wstępie do niniejszej edycji zwraca uwagę na nurt kontestujący tę tradycję. Przywołuje m.in. opinię Stanisława Lema: Diabeł faszyzmu to wielki i straszny skutek przyczyn małych i trywialnych, to reakcja lawinowa, zapoczątkowana rozkładem społecznym. Tak więc Doktor Faustus milczy o Niemcach z czasów połowy naszego stulecia. Opowiada podniosłą historię pewnego artysty, który miał szczęście wyjątkowe przeżyć tragedię, a zatem rzecz pełną najgłębszej wymowy cierpienia uzasadnionego, winy i kary zasłużonej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Brak informacji o dostępności: sygn. 821-3 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej